بعد چهارم | تندیس | طراحی تندیس| ساخت تندیس | لوح تقدیر
تندیس , طراحی تندیس , ساخت تندیس , لوح تقدیر , متن لوح تقدیر تندیس , طراحی تندیس , ساخت تندیس , لوح تقدیر , متن لوح تقدیر
آخرین بروز رسانی: سه شنبه, 28 فروردين 1403 
تندیس | طراحی تندیس | ساخت تندیس | لوح تقدیر | متن لوح تقدیر | لوح سپاس | نشان سینه

سلاح لیزری ضد هواپیما

 

رونمایی از سلاح لیزری ضد هواپیما:

 

گردآوری و ویرایش: واحد تحقیق و توسعه شرکت بُعد چهارم


سلاح لیزری رایتئون برای نخستین بار در نمایش هوایی فارنبورگ رونمایی شد. این سلاح لیزری که 50 کیلووات قدرت دارد، دو ماه پیش توانست در آزمایشی در محیط دریایی، یک فروند هواپیمای بی‌سرنشین را هدف بگیرد و به سرعت آن را ساقط کند.

شرکت آمریکایی رایتئون از لیزر ضد هواپیمای خود در نمایش هوایی فانبروگ رونمایی کرد.

 

سلاح لیزری ضد هواپیما


به گزارش بی‌بی‌سی، سیستم سلاح نزدیک شونده (CIWS) می‌تواند خودش اقدام به شلیک کند و یا توسط یک سیستم توپخانه‌ای کنترل شود. در ماه می / اردیبهشت سال جاری، این سیستم برای شلیک و منهدم کردن یک هواپیمای خودکار مورد استفاده قرار گرفت.

رایتئون اعلام کرد این لیزر حالت جامد، پرتویی با قدرت 50 کیلووات تولید می‌کند و قادر است هواپیماهای بی‌سرنشین (UAV)، خمپاره‌اندازها، راکت‌ها و کشتی‌های سطحی کوچک را هدف‌گیری و منهدم کند.

در ابتدا این سیستم دارای لیزرهایی شیمیایی بود که نیروی خود را از واکنش‌های شیمیایی تامین می‌کرد. آن‌ها تجهیزات بسیار بزرگی بودند که سوخت بسیاری مصرف می‌کردند و برای استفاده باید مقادیر زیادی از مواد شیمایی مورد نیاز به همراه آن‌ها حمل می‌شد. این سوخت‌ها معمولا سمی هستند و به همین دلیل اپراتورهای این سیستم‌ها مجبورند لباس‌های محافظ به تن کنند.

اما در عوض لیزرهای حالت جامد از مواد شیشه‌ای یا سرامیکی برای تولید پرتو لیزر استفاده می‌کنند. این تجهیزات کوچک‌تر و فشرده‌تر هستند؛ ولی با این حال نیاز آن‌ها به انرژی هم‌چنان بالاست. اما قدرت لیزرهای حالت جامد به اندازه لیزرهای شیمایی نبود و به همین دلیل تاکنون برای استفاده نظامی مناسب نبودند.

 

آخرین دفاع:


پیتر فلستید، ویراستار هفته‌نامه Jane's Defence به بی‌بی‌سی گفت : CIWS در حقیقت شروعی است بر استفاده از لیزرهای حالت جامد در جنگ‌های واقعی. درست است که یک هواپیمای بی‌سرنشین مسلح نیست و سرعت زیادی ندارد، اما با استفاده از این سیستم به محض این که یک چنین ابزار خودکاری شناسایی شود، با لیزر منهدم خواهد شد. در حال حاضر شرکت‌ها تلاش می‌کنند اندازه این لیزر را باز هم کوچک‌تر کرده و آن را کاربردی‌تر کنند.

مایک بوئن، نایب‌رئیس سیستم‌های موشکی رایتئون به بی‌بی‌سی گفت: این آزمایش‌ها در محیط دریایی انجام شده‌اند و یک گام به جلو در استفاده از فناوری لیزر محسوب می‌شود. ما این سیستم را روی یک فالانکس (سیستم دفاع ضد موشکی ارتش آمریکا) نصب کردیم که از یک سلاح گاتلینگ 20 میلی‌متری متصل به یک مکانیسم هدایت راداری استفاده می‌کند. این سیستم تاکنون در بسیاری از کشتی‌ها نصب شده است. این سیستم به عنوان آخرین لایه دفاعی استفاده می‌شود. بنابراین اگر شما بتوانید یک لیزر روی آن نصب کنید، می‌توانید مسافت‌های طولانی‌ترین را هدف قرار دهید و اگر این سیستم به یک انبار مهمات نامحدود دسترسی داشته باشد، می‌تواند به طور نامحدود فوتون شلیک کند.

تاکنون دو مشکل اساسی توسعه سلاح‌های لیزری را با وقفه روبه رو کرده بود که به ترتیب عبارت بودند از شرایط آب‌وهوایی و مشکلات هدف‌گیری. هوای مرطوب محیط‌های دریایی می‌تواند انرژی لیزر را قبل از رسیدن به هدف جذب کند و علاوه بر آن سطوح انعکاسی می‌توانند روی کارایی سیستم‌های لیزری تاثیر منفی داشته باشند.

آقای بوئن هم این مشکلات را تائید کرد، اما اعلام کرد که می‌توان بر آن‌ها غلبه کرد: هر ماده‌ای نور را منعکس می‌کند، اما شما می‌توانید با افزایش انرژی به این مشکل غلبه کنید. اگر شما انرژی لیزر را چند کیلو وات افزایش دهید و از یک آستانه معین عبور کنید، لیزر همان کار مورد نظر شما را انجام خواهد داد. زمانی که یک ماده شروع به گرم شدن می‌کند، می‌تواند قابلیت انعکاسی را کاهش دهد، به این ترتیب وسیله هدف قرار داده شده انرژی بیش‌تری جذب کرده و در نهایت نابود می‌شود.

این اولین بار است که یک هواپیمای بی‌سرنشین در محیط دریایی با استفاده از این تکنولوژی هدف قرار داده می‌شود. در حال حاضر این شرکت تلاش می‌کند نمونه‌های مشابهی برای مقابله با راکت‌های زمینی و خمپاره‌اندازها نیز بسازد. روی زمین می‌توان این تکنولوژی را روی یدک‌کش‌ها نصب کرد و به این ترتیب در سراسر کره زمین از پرتوهای لیزر برای نابودی اهداف دشمن استفاده کرد.


برای مشاهده فیلم این آزمایش، اینجا را کلیک کنید.

 

منبع: خبرآنلاین

 

جدیدترین تندیس ها و محصولات

واحد فروش دستگاههای لیزر بُعد چهارم

واحد فروش انواع ماکت هواپیما و هلیکوپتر بُعد چهارم

انواع محصولات خاتم کاری

فروشگاه اینترنتی انواع ماکت هواپیما و هلیکوپتر

جدیدترین مشتریان بعد چهارم

بانک رفاه استان مازندران بانک رفاه استان مازندران
جمعیت هلال احمر استان خوزستان جمعیت هلال احمر استان خوزستان
شرکت مهندسی توانمند برق اصفهان شرکت مهندسی توانمند برق اصفهان
سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شاهین شهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شاهین شهر
بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر

صفحه اينستاگرام بعدچهارم

كانال تلگرام بعدچهارم

بانک متن لوح تقدیر

بانک قاب و حاشیه لوح تقدیر

بانک آرم و لوگو

بانک نقوش اسلیمی

بانک وکتورهای کاربردی

آموزش نرم افزار کورل دراو

عضویت در خبرنامه

اطلاعات تماس

دفتر مرکزی:
اصفهان - خیابان استانداری - خیابان فرشادی - ساختمان بُعدچهارم

کد پستی: 8146746791

تلفن: 1234 24 32 - 031

همراه فروش: 3699 905 0912

ایمیل: info@Bode4.com

 وب سایت: www.Bode4.com

سامانه پیام کوتاه: 30007650008090 

 توجه: مراجعه حضوری فقط با قرار قبلی امكان پذير است. 


   بُعد چهارم ، هيچ شعبه ديگری در سراسر ايران ندارد.   


درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت

ارسال سفارش به تمام نقاط ایران

بُعد چهارم، فرصتی برای تخیلات شما

پورتال کارمندان شرکت بُعد چهارم


جستجوی سریع در بُعدچهارم